Att använda KBT som beteendevetare och behandlare inom resursskolan med integrerad öppenvård. Bli en bättre behandlare med Lena Olsson-Lalor. Gäst: Tatiana Grönevik

Trailer avsnitt 174 Att använda KBT som beteendevetare och behandlare inom resursskola med integrerad öppenvård.   Detta är del 4 i serien om "Att använda KBT som..."" .   Bli en bättre behandlare med Lena Olsson-Lalor Gäst: Tatiana Grönevik​   Hur arbetar man med KBT som beteendevetare och behandlare inom resursskola med integrerad öppenvård? På vilka sätt kan man ingå som behandlare i klassrummet? Vilka fördelar finns det med att integrera öppenvården i skolverksamheten? Hur kan man arbeta med hela familjen? När använder man dubbelsorken?     Lena Olsson-Lalor hjälper oss att sortera samt informerar och inspirerar dig till att bli en bättre behandlare.   Lena Olsson-Lalor Fil.Mag. Klin. Psyk. Leg.psykoterapeut, handledare och lärare i psykoterapi – KBT, MI-trainer, certifierad i Prolonged Exposure samt rektor för grundläggande psykoterapiutbildning, KBT i Luleå. Tatiana Grönevik Bachelor of Science in Psychology (UK), Grundläggandepsykoterapiutbildning, KBT steg 1 Barn och Ungdom i ett Familjeperspektiv. Beteendevetare och behandlare inom öppenvården i resursskolan.   Här kan du hitta boktips, hållplatser, "freebies", länkar med mera:  http://www.blienbattrebehandlare.se/174    För att lyssna på hela avsnitt 174 behöver du prenumerera på KBT-podden. Genom att prenumerera visar du din uppskattning och gör det möjligt för oss att fortsätta skapa innehåll.       KBT-podden publiceras av KBTarna - Bli en bättre behandlare BBB Kontakt: info@blienbattrebehandlare.se Klippning och redigering: "Teknikmillan"

Om Podcasten

Om hantverket att behandla missbruk med Community Reinforcement Approach (CRA) Adolescent Community Reinforcement Approach (A-CRA) och Community Reinforcement Approach and Family Training (CRAFT).